چگونه یک A: 33 نکته برای برتری در کلاس های خود

گرفتن نمره A در کلاس های شما مستلزم ترکیبی از تلاش، فداکاری و عادات مطالعه موثر است. در اینجا 33 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند در کلاس های خود برتر باشید و به اهداف تحصیلی خود برسید.

      1. اهداف و اهداف واضح تعیین کنید: با تعیین اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان (SMART) برای خود شروع کنید. اهداف خود را بنویسید و به طور مرتب آنها را مرور کنید تا پیشرفت خود را پیگیری کنید.
      2. یک روال مطالعه ایجاد کنید: یک برنامه مطالعه درست کنید که برای شما مناسب باشد و به آن پایبند باشید. زمانی را برای مرور و تمرین آموخته های خود و همچنین مطالعه مطالب جدید اختصاص دهید.
      3. به طور منظم در کلاس شرکت کنید: حضور منظم برای موفقیت در مدرسه ضروری است. حتماً در تمام کلاس‌های خود شرکت کنید و یادداشت‌های خوبی بگیرید.
      4. استراحت کنید: استراحت برای حفظ تمرکز و بهره وری مهم است. هر ساعت یا بیشتر استراحت های کوتاهی برای کشش، حرکت و تجدید ذهن خود داشته باشید.

    بهره وری-بهینه سازی

      1. یادگیری فعال را تمرین کنید: فقط منفعلانه در کلاس ننشینید و به معلم گوش دهید. با پرسیدن سوال، شرکت در بحث و یادداشت برداری با مطالب درگیر شوید.
      2. استفاده از فلش کارت: فلش کارت ها میتوانند ابزار مفیدی برای به خاطر سپردن اصطلاحات و مفاهیم کلیدی باشند. برای هر موضوع فلش کارت ایجاد کنید و مرتباً آنها را مرور کنید.
      3. به دیگران بیاموزید: آموزش آموخته های خود به دیگران، راه بسیار خوبی برای تقویت درک خود از مطالب است. یک شریک تحصیلی یا معلم خصوصی پیدا کنید که در همان موضوع مشکل دارد.
      4. خواب کافی داشته باشید: خواب برای یادگیری و تقویت حافظه ضروری است. سعی کنید هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابید تا مطمئن شوید که در کلاس های خود استراحت خوبی دارید.
      5. سازماندهی خود را حفظ کنید: تمام یادداشت ها و مطالب مطالعه خود را در یک کلاسور یا پوشه دیجیتالی مرتب نگه دارید. از یک برنامه ریز یا تقویم برای پیگیری تکالیف و ضرب الاجل ها استفاده کنید.
      6. از فناوری به نفع خود استفاده کنید: ابزارها و منابع دیجیتال زیادی برای کمک به مطالعه مؤثرتر وجود دارد. از منابع آنلاین مانند Khan Academy، Duolingo یا Quizlet برای تکمیل یادگیری خود استفاده کنید.
      7. در صورت نیاز درخواست کمک کنید: اگر با مفهوم یا تکلیف خاصی مشکل دارید، از درخواست کمک نترسید. برای حمایت به دنبال معلم، معلم خصوصی یا همکلاسی خود باشید.
      8. مرور منظم: بررسی منظم مطالب برای نگهداری طولانی مدت بسیار مهم است. هر هفته زمانی را به مرور آموخته های خود اختصاص دهید و درک خود را تقویت کنید.
      9. یادآوری فعال را تمرین کنید: یادآوری فعال شامل فراخوانی فعال اطلاعات از حافظه به جای خواندن مجدد آن است. خود را به طور منظم بر روی مفاهیم و اصطلاحات کلیدی آزمایش کنید تا حفظ خود را بهبود ببخشید.
      10. از دستگاه‌های یادگاری استفاده کنید: دستگاه‌های یادگاری می‌توانند به شما کمک کنند اطلاعات کلیدی را با مرتبط کردن آن با چیزی آشنا یا معنادار به خاطر بسپارید. از کلمات اختصاری، قافیه یا وسایل کمک بصری استفاده کنید تا به شما کمک کند اصطلاحات و مفاهیم کلیدی را به خاطر بسپارید.
      11. در آزمون‌های تمرینی شرکت کنید: آزمون‌های تمرینی می‌توانند به شما کمک کنند تا زمینه‌هایی را که باید در آن تمرکز کنید مطالعه کنید و مهارت‌های تست‌گیری خود را بهبود ببخشید. به طور منظم آزمون‌های تمرینی را برای نظارت بر پیشرفت خود انجام دهید.
      12. در کلاس شرکت کنید: در بحث ها و فعالیت های کلاس شرکت کنید تا با مطالب درگیر شوید و مهارت های تفکر انتقادی خود را توسعه دهید.
      13. از وسایل کمک بصری استفاده کنید: وسایل کمک بصری مانند نمودارها، فلوچارت ها و نقشه های ذهنی میتوانند به شما در درک مفاهیم و ایده های پیچیده کمک کنند. از وسایل کمک بصری برای تکمیل یادداشت ها و مطالب مطالعه خود استفاده کنید.

    ایده

  1. از تکرار فاصله دار استفاده کنید: تکرار فاصله دار شامل بازبینی مطالب در فواصل زمانی طولانی تر برای بهبود نگهداری طولانی مدت است. از فلش کارت یا سایر وسایل کمک آموزشی برای تمرین تکرار فاصله استفاده کنید.
  2. به دنبال چالش ها باشید: خود را به چالش بکشید تا چیزهای جدید یاد بگیرید و خود را به خارج از منطقه راحتی(منطقه امن)(منطقه امن) خود بکشانید. به دنبال فرصت‌هایی باشید تا در دوره‌ها یا پروژه‌های چالش‌برانگیزتر شرکت کنید.
  3. انگیزه بمانید: با انگیزه ماندن می‌تواند به شما کمک کند تا متمرکز و متعهد به مطالعه خود بمانید. راه هایی برای باانگیزه ماندن پیدا کنید، مانند تعیین اهداف کوچک، پاداش دادن به خود برای دستاوردها، و یافتن یک دوست برای مطالعه.
  4. از خودآزمایی استفاده کنید: خودآزمایی شامل آزمایش خود بر روی مطالب بدون نگاه کردن به یادداشت‌ها یا منابع دیگر است. از خودآزمایی برای ارزیابی دانش خود و شناسایی زمینه هایی که باید در آن تمرکز کنید، استفاده کنید.
  5. از تمرین بازیابی استفاده کنید: تمرین بازیابی شامل یادآوری اطلاعات از حافظه بدون نگاه کردن به یادداشت ها یا منابع دیگر است. از تمرین بازیابی برای بهبود حفظ طولانی مدت مطالب استفاده کنید.
  6. از interleaving استفاده کنید: interleaving شامل جابجایی بین انواع مختلف مطالب یا مشکلات برای بهبود درک و حفظ شما است. از interleaving برای مخلوط کردن مطالعه خود استفاده کنیدروتین کنید و خودتان را به چالش بکشید.
  7. استفاده از تفصیل: تفصیل شامل توضیح مطالب برای خود یا دیگران به زبان خودتان است. برای تعمیق درک خود از مطالب و بهبود حفظ و نگهداری خود از جزئیات استفاده کنید.
  8. استفاده از خلاصه سازی: خلاصه سازی شامل تقطیر مواد به نکات کلیدی آن است. از خلاصه سازی برای مرور و تقویت درک خود از مطالب استفاده کنید.
  9. از خود توضیحی استفاده کنید: خود توضیحی شامل توضیح دادن مطالب به زبان خودتان است. از توضیح خود برای عمیق تر کردن درک خود از مطالب و بهبود حفظ خود استفاده کنید.
  10. از فراشناخت استفاده کنید: فراشناخت شامل تأمل در یادگیری و درک خودتان است. از فراشناخت برای نظارت بر پیشرفت خود، شناسایی زمینه های بهبود و تنظیم روال مطالعه خود بر این اساس استفاده کنید.
  11. از آموزش همتا استفاده کنید: آموزش همتا شامل یادگیری از همسالانتان و به اشتراک گذاشتن دانش و درک خود با آنهاست. از آموزش همتایان برای همکاری با همکلاسی های خود و عمیق تر کردن درک خود از مطالب استفاده کنید.
  12. از ارزیابی های تکوینی استفاده کنید: ارزیابی های تکوینی شامل ارزیابی درک شما از مطالب در حین پیش رفتن است. از ارزیابی های تکوینی برای نظارت بر پیشرفت خود، شناسایی زمینه های بهبود، و تنظیم روال مطالعه خود بر این اساس استفاده کنید.
  13. استفاده از بازخورد: بازخورد شامل دریافت انتقاد سازنده و استفاده از آن برای بهبود درک و عملکرد شماست. برای بهبود یادگیری خود از معلمان، همسالان خود و سایر منابع بازخورد جستجو کنید.
  14. از خودارزیابی استفاده کنید: خودارزیابی شامل ارزیابی درک و عملکرد شماست. از خودارزیابی برای نظارت بر پیشرفت خود، شناسایی زمینه های بهبود و تنظیم روال مطالعه خود بر این اساس استفاده کنید.
  15. از هدف گذاری استفاده کنید: هدف گذاری شامل تعیین اهداف خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان (SMART) برای خودتان است. از هدف گذاری استفاده کنید تا تلاش های خود را متمرکز کنید و با انگیزه بمانید.
  16. از طرز فکر رشد استفاده کنید: طرز فکر رشد شامل این باور است که توانایی ها و هوش شما را می توان با کار سخت و فداکاری توسعه داد. از یک طرز فکر رشد برای پذیرش چالش ها، تداوم در مشکلات و دستیابی به اهداف تحصیلی خود استفاده کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...